Articole

GT + GS? Poate doar cu forța!

07-mai-2007

GT+GS 

 

 

Undeva la începutul anului 2006, NVIDIA a lansat pe piaţă o mulţime de acceleratoare grafice. Printre acestea, 7600 GT, 7900 GT şi 7900 GTX, toate cu scopul de a reuşi să umple cât mai bine piaţa, pentru a nu mai lăsa loc şi celor de la ATI. Dacă luăm în considerare doar acceleratoarele NVIDIA, 7600 GT nu a fost umbrită deloc de performanţele colegelor din clasa superioară datorită raportului preţ-performanţă. În aceeaşi lună, a apărut şi modelul cel mic al clasei de mijloc, 7600 GS. Despre acesta din urmă se pot spune destule. Dar cel mai important aspect este faptul că este motorizat de acelaşi GPU ca şi 7600 GT, adică G73.

 

    Deşi au acelaşi procesor grafic, nu este posibil pentru un 7600 GS şi un 7600 GT să funcţioneze în mod SLI. Poate pentru că nu permite driverul şi poate şi din alte motive. Dar, în anumite condiţii acest neajuns se poate depăşi relativ uşor. Iată cum:

Ne-am propus să formăm un SLI din: Gainward 7600 GS Golden Sample şi Gainward 7600 GT (tot) Golden Sample. Aşa cum aţi citit şi mai sus, cele două acceleratoare 3D sunt “motorizate” de acelaşi cip, G73. Dar, frecvenţele lor de funcţionare diferă: GPU Gainward 7600 GS este turat până la 450 MHz iar memoria este setată la 500 de MHz. Celălalt Gainward, 7600 GT iese din fabrică cu un GPU G73 la frecvenţa de 575 MHz şi cu memoria setată la 700 MHz. Întâmplător, memoriile celor două plăci video sunt GDDR3 în ambele cazuri, iar cantitatea de memorie de care beneficiază fiecare accelerator este aceeaşi pentru fiecare: 256 MB. Aspect important!

  

Asemănările între cele două aceeleratoare sunt avantajoase pentru scopul propus. Dar pentru ca perechea astfel formată să poată funcţiona în mod SLI, driverul trebuie păcălit, iar pentru asta sunt de rezolvat două probleme. Prima problemă este diferenţa de chipID-uri dintre cele două modele (0391 pentru 7600 GT şi 0392 pentru 7600 GS). Driverul refuză să iniţializeze modul SLI dacă are la dispoziţie două acceleratoare 3D cu chipID-uri diferite. A doua problemă este de fapt o falsă problemă. Există diferenţe prea mari în ceea ce priveşte performanţa celor două acceleratoare. Acestea sunt cauzate de diferenţele frecvenţelor de funcţionare între elementele celor două acceleratoare (atât memorii cât şi procesoarele grafice). Pentru a rezolva cele două probleme am folosit Winflash 5.33 şi Nvidia Bios Modifier v.3.3.

 

Bookmark & share
Pagina
graphic and displays

SLI cu plăci ieftine. Merită?

SLI-ul de la NVIDIA a fost lansat în ideea obținerii unei creșteri de performanță. Dar, are o mică problemă: costul. Așadar... merită sau nu? more

3D mai apropiat de realitate.

Cele mai proaspete condimente folosite pentru reprezentarea lumilor 3D din PC sau consolele de jocuri îmbunătățesc atât imaginea pe care o veți vedea cât și modul în care veți interacționa cu obiectele din jocuri. Așadar, să vorbim puțin despre fizică și HDR. more

Gigabyte Radeon X1300 Pro - un bun reprezentant al taberei ATI

Deja de multă vreme pe piață, cipul X1300 nu a făcut prea multă vâlvă. Poate din cauza prețului? more

GT + GS? Poate doar cu forța!

Driverele NVIDIA permit - la capitolul SLI - și posibilitatea de a realiza un SLI între două acceleratoare cu același GPU, chiar dacă sunt venite de la producători diferiți. Dar oare se pot împerechea și acceleratoare cu cipuri grafice diferite? more

News

Cel mai mic proiector BenQ, în curând, și în România

BenQ lansează primul mini-proiector bazat pe tehnologia LED, BenQ Joybee GP1. Forma și dimensiunile sale ultra-compacte – 640 grame, mobilitatea, flexibilitatea și libertatea de mișcare pe care o oferă utilizatorilor, recomandă proiectorul Joybee drept alegerea ideală pentru persoanele care se află în permanentă mișcare. more

NVIDIA oferă tehnologia PhysiX pentru PlayStation3

NVIDIA, liderul mondial în tehnologia de procesare vizuală, anunță semnarea licenței pentru furnizarea platformei de dezvoltare NVIDIA PhysX pentru PLAYSTATION3 (PS3) cu Sony Computer Entertainment Inc (SCEI). Ca rezultat, platforma de dezvoltare a programelor bazată pe tehnologia NVIDIA PhysX este disponibilă pentru dezvoltatorii oficiali PS3 și poate fi descărcată și folosită gratuit în rețeaua SCEI Developer Network. more

NVIDIA a pierdut aproape 44 milioane dolari, anul trecut, datorită cipurilor grafice cu probleme

Datorită problemelor pe care le-au avut, anul trecut, cipurile sale grafice, NVIDIA a cheltuit nu mai puțin de 43.6 milioane dolari pentru înlocuirea acestora. De fapt, compania americană alocase, în iulie 2008, 196 milioane dolari pentru probleme apărute la cipurile sale, însă, până acum, s-a cheltuit “doar” suma mai sus amintită. more

Bateria care se încarcă în 20 secunde este o certitudine. MIT este "de vină"...

Cercetătorii de la MIT (Massachusetts Institute of Technology) au anunțat că au realizat un nou model de baterie ce se reîncarcă într-un timp de până la 100 de ori mai scurt decât cel al bateriilor actuale. Potrivit celor doi oameni de știință, noua baterie, care are la bază clasica baterie lithium-ion, se încarcă în mod normal în maxim 20 de secunde. more

Mio prezintă un nou telefon cu GPS și un nou software de navigare

Unul dintre principalii producători de dispozitive de navigație portabile, Mio, a prezentat noul telefon cu GPS, Explora K70, precum și cel mai nou software de navigare "Mio Spirit", o aplicație ce oferă soluții complete, dincolo de simpla navigare din punctul A în punctul B. more

Fusion-io și cel mai rapid SSD din lume

Produsul celor de la Fusion-io nu este doar cel mai rapid SSD din lume, este în același timp și cel mai rapid mijloc de stocare făcut vreodată. Cât de rapid? Veți vedea în continuare. more

Procesorul ARM devine un rival pentru Intel Atom și VIA Nano

Cei doi producători de chipset-uri pentru procesoarele ARM, Qualcomm și Freescale plănuiesc realizarea unor noi platforme destinate sub-notebook-urilor low-cost. Primele modele, ce au la bază procesorul ARM, vor fi prezentate în cadrul târgului internațional ce va avea loc în Taipei, Computex 2009. more