Articole

Sapphire Radeon HD 4870 și Radeon HD 4850, performanțe de vârf la prețuri convenabile

30-sep-2008

Performanţe

 

Pentru testare am folosit un procesor Intel Core 2 Quad Q6600 cu frecvenţa de funcţionare de 2,4 GHz, pe care l-am lăsat "setat" aşa cum şi-a dorit producătorul. Acesta a fost montat într-o placă de bază Foxconn X38A care (aşa cum şi numele sugerează) este motorizată de chipset-ul Beachwood X38 de la Intel. Memoriile folosite sunt Geil DDR2 800 PC6400, cu timingurile 5-5-5-15, iar sistemul de operare folosit a fost Microsoft Windows Vista Ultimate SP1. Acesta a fost instalat pe un harddisk Western Digital Raptor cu capacitatea de 74 de GB.

 

Testele au urmărit performanţa generală a acceleratoarelor grafice într-un scenariu cât mai comun de utilizare. Cu alte cuvinte, nu am urmărit "stoarcerea" ultimei picături de performanţă la nişte rezoluţii colosale, pentru că rezoluţiile respective sunt direct dependente de existenţa unui monitor capabil să le afişeze. Şi pentru că acesta costă o mulţime de bani, am luat decizia de a testa cele două acceleratoare la rezoluţia de 1280 x 1024, pentru că acestă rezoluţie sau una mai mică, este folosită în momentul de faţă de peste 80 de procente din PC-urile de pretutindeni. Pentru a ne asigura de asta am folosit datele statistice ale diverselor website-uri, din care reiese că există un număr incredibil de mic de PC-uri care folosesc rezoluţii de gen 1920 X 1080...

 

Programele folosite au fost trei la număr. Futuremark 3DMark Vantage (Performance), Call Of Duty 4: Modern Warfare şi desigur Crysis. Iată ce a ieşit:

 

Sapphire Radeon HD 4850

Sapphire Radeon HD 4870

3DMark Vantage CPU

8614

8666

3DMark Vantage GPU

6752

8544

Call of Duty 4: Modern Warfare

67,5

84,7

Crysis VGA medium

47

47

Crysis VGA high

37

38

 

Pentru Call of Duty, toate setările care pot îmbunătăţi calitatea imaginii au fost folosite la maxim, incluzând aici şi antialiasing-ul 4X dar şi filtrarea anisotropă 16X. După cum se observă, când vine vorba despre antialiasing acceleratorul 4870 se detaşează clar, cu peste 15 frame-uri pe secundă mai mult decât 4850.

 

Din rezultatele de la Crysis se poate observa că la acestă rezoluţie nu există vreo diferenţă de performanţă între cele două, indifenrent de setările calităţii imaginii folosite în joc. Dar, atenţie! acest lucru este valabil numai dacă AA-ul şi AF-ul sunt dezactivate. Fără să mai publicăm rezultatele, vă putem spune că Radeon HD 4850 nu este capabil de AA şi AF în Crysis decât cu setările pe mediu. În ciuda faptului că rezoluţia nu este mare, 4850-ul nostru dă de greu când se întâlneşte cu Crysis High şi cu AA şi AF (indiferent ce valoare este folosită pentru AA sau AF). practic, setat astfel, Crysis se transformă dintr-un joc într-un slideshow... dar, aici nu este nimic nou.

 

Nu la fel se poate spune despre Radeon HD 4870, care este capabil să depăşească cele 15 fps-uri minim necesare unei experienţe "gamereşti" care poate fi considerată oarecum lămuritoare... măcar atât cât să poţi spune că e vorba de un joc. Şi chiar mai mult, din rezultatele publicate, adică cele fără antilaliasing şi anisotropie se constată că limitarea framerate-ului provine din procesor şi nu din acceleratoarele grafice. Totuşi, acceleratorul 4870 rulează motorul grafic de la Crytek cu o variaţie mult mai mică a numărului de cadre pe secundă, ceea ce este desigur de preferat. În plus, numărul minim de fsp-uri este mai mare decât cel obţinut de 4850: 13 vs. 8.

 

În concluzie, cele două acceleratoare Sapphire se prezintă ca bune opţiuni de cumpărare, dar cu orientare puţin diferită. 4850-ul este mai potrivit pentru un gamer ocazional, dar care nu vrea să facă rabat la performanţă, deşi parcă tot filmele HD sunt mijlocul principal de relaxare. În schimb, 4870-ul este potrivit perfect pentru sistemul unui gamer înrăit, care-şi doreşte cât mai multă performanţă. 

 

Bookmark & share
Pagina
graphic and displays

SLI cu plăci ieftine. Merită?

SLI-ul de la NVIDIA a fost lansat în ideea obținerii unei creșteri de performanță. Dar, are o mică problemă: costul. Așadar... merită sau nu? more

3D mai apropiat de realitate.

Cele mai proaspete condimente folosite pentru reprezentarea lumilor 3D din PC sau consolele de jocuri îmbunătățesc atât imaginea pe care o veți vedea cât și modul în care veți interacționa cu obiectele din jocuri. Așadar, să vorbim puțin despre fizică și HDR. more

Gigabyte Radeon X1300 Pro - un bun reprezentant al taberei ATI

Deja de multă vreme pe piață, cipul X1300 nu a făcut prea multă vâlvă. Poate din cauza prețului? more

GT + GS? Poate doar cu forța!

Driverele NVIDIA permit - la capitolul SLI - și posibilitatea de a realiza un SLI între două acceleratoare cu același GPU, chiar dacă sunt venite de la producători diferiți. Dar oare se pot împerechea și acceleratoare cu cipuri grafice diferite? more

News

Cel mai mic proiector BenQ, în curând, și în România

BenQ lansează primul mini-proiector bazat pe tehnologia LED, BenQ Joybee GP1. Forma și dimensiunile sale ultra-compacte – 640 grame, mobilitatea, flexibilitatea și libertatea de mișcare pe care o oferă utilizatorilor, recomandă proiectorul Joybee drept alegerea ideală pentru persoanele care se află în permanentă mișcare. more

NVIDIA oferă tehnologia PhysiX pentru PlayStation3

NVIDIA, liderul mondial în tehnologia de procesare vizuală, anunță semnarea licenței pentru furnizarea platformei de dezvoltare NVIDIA PhysX pentru PLAYSTATION3 (PS3) cu Sony Computer Entertainment Inc (SCEI). Ca rezultat, platforma de dezvoltare a programelor bazată pe tehnologia NVIDIA PhysX este disponibilă pentru dezvoltatorii oficiali PS3 și poate fi descărcată și folosită gratuit în rețeaua SCEI Developer Network. more

NVIDIA a pierdut aproape 44 milioane dolari, anul trecut, datorită cipurilor grafice cu probleme

Datorită problemelor pe care le-au avut, anul trecut, cipurile sale grafice, NVIDIA a cheltuit nu mai puțin de 43.6 milioane dolari pentru înlocuirea acestora. De fapt, compania americană alocase, în iulie 2008, 196 milioane dolari pentru probleme apărute la cipurile sale, însă, până acum, s-a cheltuit “doar” suma mai sus amintită. more

Bateria care se încarcă în 20 secunde este o certitudine. MIT este "de vină"...

Cercetătorii de la MIT (Massachusetts Institute of Technology) au anunțat că au realizat un nou model de baterie ce se reîncarcă într-un timp de până la 100 de ori mai scurt decât cel al bateriilor actuale. Potrivit celor doi oameni de știință, noua baterie, care are la bază clasica baterie lithium-ion, se încarcă în mod normal în maxim 20 de secunde. more

Mio prezintă un nou telefon cu GPS și un nou software de navigare

Unul dintre principalii producători de dispozitive de navigație portabile, Mio, a prezentat noul telefon cu GPS, Explora K70, precum și cel mai nou software de navigare "Mio Spirit", o aplicație ce oferă soluții complete, dincolo de simpla navigare din punctul A în punctul B. more

Fusion-io și cel mai rapid SSD din lume

Produsul celor de la Fusion-io nu este doar cel mai rapid SSD din lume, este în același timp și cel mai rapid mijloc de stocare făcut vreodată. Cât de rapid? Veți vedea în continuare. more

Procesorul ARM devine un rival pentru Intel Atom și VIA Nano

Cei doi producători de chipset-uri pentru procesoarele ARM, Qualcomm și Freescale plănuiesc realizarea unor noi platforme destinate sub-notebook-urilor low-cost. Primele modele, ce au la bază procesorul ARM, vor fi prezentate în cadrul târgului internațional ce va avea loc în Taipei, Computex 2009. more