Monitoarele LCD, nu poți trăi fără ele. Dar nici cu ele!

26 septembrie 2007 | Monitoare LCD

 

Intro

 

De când au apărut şi până în anul de graţie 2007, monitoarele LCD au evoluat foarte mult. La început, principalele lor argumente (prezentate drept avantaje) erau destul de puţine. Să le reamintim. Erau subţiri şi din acest motiv ocupau foarte puţin spaţiu în comparaţie cu monitoarele CRT, care dominau piaţa. Şi erau mai sănătoase pentru ochi. Normal, pentru că oricum te-ai gândi, un CRT rămâne un tun de electroni care produce imagini rapide pe un ecran de sticlă, dar şi radiaţii nedorite pentru ochii celor care folosesc calculatoare. Şi altceva? A, da. Nu aveau niciun fel de probleme de geometrie a imaginii, cel puţin în comparaţie cu unele monitoare CRT.

 

Aşadar, cu aceste trei argumente/avantaje monitoarele LCD şi-au făcut intrarea pe piaţă. Evident n-au avut la început succesul pe care îl au acum. Pentru că aveau o muuuuulţiiiime de dezavantaje faţă de CRT-uri. Principalele dezavantaje erau timpul de răspuns (care era fie foarte lung, fie foarte lent) şi incapacitatea de a arăta la fel de multe culori ca faţă de monitoarele cu tub catodic, aflate atunci la maturitate tehnologică. Rezultatul? Primele monitoare LCD erau folosibile doar pentru a scrie. Nici vorbă de imagini, mai ales dacă acestea erau şi în mişcare. De fapt, cu atât mai mult cu cât acestea erau în mişcare, pentru că unii utilizatori se mulţumeau şi cu mai puţine culori pe ecran pentru poze.

 

Dar, timpul trece şi tehnologia evoluează, iar monitoarele LCD nu fac excepţie. Evoluţia acestora a adus după sine posibilitatea de a avea display-uri acceptabile, care au diagonală foarte mare dar care ocupă foarte puţin spaţiu. Problemele de culoare au fost rezolvate atât de bine încât acum majoritatea LCD-urilor se bat de la egal la egal cu cele mai bune monitoare CRT. Iar în unele cazuri, le depăşesc pe acestea fără drept de apel. Unghiurile de vizibilitate (care la început erau o problemă mare) au ajuns acum să nu mai constituie un impediment, deşi ar mai fi loc de ceva îmbunătăţiri. Singura problemă reală a monitoarelor LCD rămâne viteza cu care sunt capabile să afişeze imagini în mişcare. Este adevărat că şi la acest capitol lucrurile stau de cel puţin 15 ori mai bine decât în momentul intrării LCD-urilor pe piaţă (la sfârşitul anilor 1990). Dar, tocmai aici e buba. De 15 ori mai bine nu e suficient.

 


Bookmark & share
  • Monitoare LCD
  • Placi Video
  • TV

graphic and displays

SLI cu plăci ieftine. Merită?

SLI-ul de la NVIDIA a fost lansat în ideea obținerii unei creșteri de performanță. Dar, are o mică problemă: costul. Așadar... merită sau nu? more

3D mai apropiat de realitate.

Cele mai proaspete condimente folosite pentru reprezentarea lumilor 3D din PC sau consolele de jocuri îmbunătățesc atât imaginea pe care o veți vedea cât și modul în care veți interacționa cu obiectele din jocuri. Așadar, să vorbim puțin despre fizică și HDR. more

Gigabyte Radeon X1300 Pro - un bun reprezentant al taberei ATI

Deja de multă vreme pe piață, cipul X1300 nu a făcut prea multă vâlvă. Poate din cauza prețului? more

GT + GS? Poate doar cu forța!

Driverele NVIDIA permit - la capitolul SLI - și posibilitatea de a realiza un SLI între două acceleratoare cu același GPU, chiar dacă sunt venite de la producători diferiți. Dar oare se pot împerechea și acceleratoare cu cipuri grafice diferite? more

News

Cel mai mic proiector BenQ, în curând, și în România

BenQ lansează primul mini-proiector bazat pe tehnologia LED, BenQ Joybee GP1. Forma și dimensiunile sale ultra-compacte – 640 grame, mobilitatea, flexibilitatea și libertatea de mișcare pe care o oferă utilizatorilor, recomandă proiectorul Joybee drept alegerea ideală pentru persoanele care se află în permanentă mișcare. more

NVIDIA oferă tehnologia PhysiX pentru PlayStation3

NVIDIA, liderul mondial în tehnologia de procesare vizuală, anunță semnarea licenței pentru furnizarea platformei de dezvoltare NVIDIA PhysX pentru PLAYSTATION3 (PS3) cu Sony Computer Entertainment Inc (SCEI). Ca rezultat, platforma de dezvoltare a programelor bazată pe tehnologia NVIDIA PhysX este disponibilă pentru dezvoltatorii oficiali PS3 și poate fi descărcată și folosită gratuit în rețeaua SCEI Developer Network. more

NVIDIA a pierdut aproape 44 milioane dolari, anul trecut, datorită cipurilor grafice cu probleme

Datorită problemelor pe care le-au avut, anul trecut, cipurile sale grafice, NVIDIA a cheltuit nu mai puțin de 43.6 milioane dolari pentru înlocuirea acestora. De fapt, compania americană alocase, în iulie 2008, 196 milioane dolari pentru probleme apărute la cipurile sale, însă, până acum, s-a cheltuit “doar” suma mai sus amintită. more

Bateria care se încarcă în 20 secunde este o certitudine. MIT este "de vină"...

Cercetătorii de la MIT (Massachusetts Institute of Technology) au anunțat că au realizat un nou model de baterie ce se reîncarcă într-un timp de până la 100 de ori mai scurt decât cel al bateriilor actuale. Potrivit celor doi oameni de știință, noua baterie, care are la bază clasica baterie lithium-ion, se încarcă în mod normal în maxim 20 de secunde. more

Mio prezintă un nou telefon cu GPS și un nou software de navigare

Unul dintre principalii producători de dispozitive de navigație portabile, Mio, a prezentat noul telefon cu GPS, Explora K70, precum și cel mai nou software de navigare "Mio Spirit", o aplicație ce oferă soluții complete, dincolo de simpla navigare din punctul A în punctul B. more

Fusion-io și cel mai rapid SSD din lume

Produsul celor de la Fusion-io nu este doar cel mai rapid SSD din lume, este în același timp și cel mai rapid mijloc de stocare făcut vreodată. Cât de rapid? Veți vedea în continuare. more

Procesorul ARM devine un rival pentru Intel Atom și VIA Nano

Cei doi producători de chipset-uri pentru procesoarele ARM, Qualcomm și Freescale plănuiesc realizarea unor noi platforme destinate sub-notebook-urilor low-cost. Primele modele, ce au la bază procesorul ARM, vor fi prezentate în cadrul târgului internațional ce va avea loc în Taipei, Computex 2009. more